Ny markedsføringslov
Den 1. juli 2017 træder den nye markedsføringslov i kraft. For ansættelsesforhold medfører loven ingen større ændringer, men alligevel skal alle standardkontrakter ændres.
Den nye markedsføringslov trådte i kraft den 1. juli 2017. For ansættelsesforhold får dette betydning for virksomheders henvisninger i ansættelseskontrakterne til den tidligere § 1 (generalklausulen) og den tidligere § 19 (erhvervshemmeligheder). Disse paragraffer findes nu i stedet i henholdsvis § 3, stk. 1, og § 23. Bestemmelserne svarer indholdsmæssigt til § 1 og § 19, og lovforslaget ændrer ikke på den nuværende retstilstand. Virksomheder bør dog fremadrettet henvise til de nye bestemmelser i medarbejdernes ansættelseskontrakter.
Den nye markedsføringslov trådte i kraft den 1. juli 2017. For ansættelsesforhold får dette betydning for virksomheders henvisninger i ansættelseskontrakterne til den tidligere § 1 (generalklausulen) og den tidligere § 19 (erhvervshemmeligheder). Disse paragraffer findes nu i stedet i henholdsvis § 3, stk. 1, og § 23. Bestemmelserne svarer indholdsmæssigt til § 1 og § 19, og lovforslaget ændrer ikke på den nuværende retstilstand. Virksomheder bør dog fremadrettet henvise til de nye bestemmelser i medarbejdernes ansættelseskontrakter.
Lignende
Flere medarbejdere indberetter psykisk arbejdsmiljø til Datatilsynet