Fastholdelse af påbud om at udarbejde en handlingsplan for arbejdsmiljøproblemer
Arbejdsmiljøloven § 15 a, stk. 2, nr. 3, foreskriver, at en arbejdspladsvurdering skal omfatte en stillingtagen til virksomhedens arbejdsmiljøproblemer, og hvordan de løses under iagttagelse af de angivne forebyggelsesprincipper. I tilknytning hertil skal der blandt andet være en prioritering og opstilling af en handlingsplan for løsningen af virksomhedens problemer.
En virksomhed fik tildelt et påbud af Arbejdstilsynet om, at den skulle udarbejde en handlingsplan for arbejdsmiljøproblemer. Det var således ikke tilstrækkeligt, at virksomheden, ifølge den daglige leder, havde igangsat arbejdet med en handlingsplan.
[J.nr. 2016- 6021-26380]
Arbejdsmiljøloven § 15 a, stk. 2, nr. 3, foreskriver, at en arbejdspladsvurdering skal omfatte en stillingtagen til virksomhedens arbejdsmiljøproblemer, og hvordan de løses under iagttagelse af de angivne forebyggelsesprincipper. I tilknytning hertil skal der blandt andet være en prioritering og opstilling af en handlingsplan for løsningen af virksomhedens problemer.
En virksomhed fik tildelt et påbud af Arbejdstilsynet om, at den skulle udarbejde en handlingsplan for arbejdsmiljøproblemer. Det var således ikke tilstrækkeligt, at virksomheden, ifølge den daglige leder, havde igangsat arbejdet med en handlingsplan.
[J.nr. 2016- 6021-26380]
Modtag vores nyhedsbrev
Søren
Hessellund Klausen
PartnerLignende
Flere medarbejdere indberetter psykisk arbejdsmiljø til Datatilsynet